20230306

RESTORAN GEMPAR: Gara-gara MENU RAHMAH.

Photo Hiasan Sahaja


Dikhabarkan bahawa sebuah restoran menjadi gempar kecoh dan porak peranda akibat satu keluarga membantah harga makanan yang terlalu mahal.

Menurut sumber, keluarga tersebut yang datang seramai 9 orang dari sebuah kampung, tidak berpuas hati apabila melihat bil makanan mencecah RM7000.00. 

Bil tersebut melibatkan 9 set makanan berhidang dengan pelbagai jenis lauk makanan laut seperti udang kara (lobestar) udang kertas gred 1, ketam, sotong, kerang, ditambah daging rusa,  burung puyuh, telur dadar istemewa dan macam-macam sayuran serta jus buah-buahan.

Kebanyakan pelanggan yang l;ain ada yang ketakutan dan cepat-cepat meninggalkan restoran. Pertengkaran keluarga pelanggan semakin panas berdebat dengan pemilik restoran dan pekerjanya.

Pelanggan berkeras dengan bayaran seperti yang difahami sejak dari kampung lagi:_

PELANGGAN : Awak jangan nak bodohkan kami.... Mentang-mentang kami orang kampung... Awak ingat kami tak tengok berita TV..... MENU Rahmah cuma RM5.00 seorang..... Nah..ini RM50 aku lebihkan lagi lima ringgit.

PENIAGA: Pakcik oii... itu MENU RAHMAH..... ini Restoran RAHMAH.... nama aku RAHMAH.... tak nampakkah senarai harga makanan dalam menu tu... 

PELANGGAN: (Terkebil-kebil.....(Dalam Hati: Entah siapa yang salah...ku tak tahu )

Sekadar gurau pagi.... jangan marah ya....


 


Tiada ulasan: