20230210

D' BAYU: Tempat Santai Sederhana

Kita Santai Di Sini....


Lokasinya di Felda Anjung Teduh. 75 Kilometer dari Bandar Lahad Datu, Sabah. Beroperasi pada setiap hari bermula jam 2.00 petang hingga 10. 00 malam.

Menyediakan juadah santai seperti minuman pelbagai rasa, mi sup ayam dan daging, bakso ayam dan daging serta jeruk buah-buahan. Tempoh terdekat ini MENU RAHMAH akan disediakan juga hidangan snek yang sederhana.

Mini Pentas 

Di samping lokasi yang menarik dan selamat dengan berada di tengah penempatan peneroka Felda, di samping berhadapan Sekolah Rendah Anjung  Teduh,  para tetamu juga boleh menyumbang suara dengan mempersembahkan lagu pilihan melalui karaoke suka-suka. Tiada bayaran untuk karaoke, namun ada juga pengunjung yang menyumbang secara sukarela. 

Selain menikmati hidangan, para tetamu juga boleh menenangkan fikiran dengan menikmati pemandangan indah di persekitaran di samping dapat melihat aksi pelbagai jenis ikan di kolam dan akarium yang disediakan.


Silogan D' Bayu

Sejak kebelakangan ini, D' Bayu juga menerima tempahan para tetamu yang ingin merayakan hari ulang tahun perkahwinan, sambutan hari ulang tahun, perbincangan santai di kalangan peneroka dan kaki tangan Felda serta meraikan majlis perpisahan.

Menurut Pengurus D'Bayu, Mulhaerie Hj. Wahide, walaupun D' Bayu bukan sebuah tempat yang gah atau berprestej serta  berfrofile tinggi, namun D' Bayu sentiasa mempersembahkan yang terbaik untuk tetamu iaitu para pelanggan. Kita hanya menyediakan lokasi santai sebagai alternative khas kepada tetamu dan keluarga, katanya.

Amanda di kolam

 Selain makanan berhidang, pelanggan juga banyak memilih untuk belian dengan COD iaitu dihantar terus ke rumah yang berdekatan.
Menjelang empat  tahun beroperasi, D' Bayu amat terhutang budi kepada semua pelanggan khasnya penduduk Felda Anjung Teduh dan kampung-kampung berdekatan.

D' Bayu yang berasaskan Program Warung Desa juga mengucapkan penghargaan kepada pendorong utama iaitu Haji Sofian Haji Johari, orang kuat Ketua Menteri Sabah ketika ini.

Menyumbang dana karaoke

Puan Mulhaerie juga mengucapkan setinggi penghargaan kepada Pejabat Daerah Kecil Tungku, Guru-Guru dan kakitangan sekolah sekitar Daerah  Kecil Tungku, Pentadbiran Felda Wilayah dan Rancangan Sahabat 1 dan 2, FGV Sahabat 55, Kilang Sawit Baiduri Ayu  dan badan NGO di sekitar Anjung Teduh, Felda Cenderawasih,  Desa Kencana dan kampung tradisional berhampiran.
Tambahnya lagi, pada masa akan datang, D' Bayu yang ketika ini hanya berkerja dengan tujuh orang pekerja tetap, akan menambah baik perkhidmatan dari masa ke semasa.
"Kita sentiasa menerima teguran membina dari semua pihak dan sentiasa bersedia mmbuat perubahan yang lebih baik" tegasnya.

Mulhaerie Wahide

Menyentuh tentang modal, Mulhaerie menjelaskan bahawa beliau mendapat suntikan dana dari Amanah Ikhtiar Malaysia dan Yayasan  Usaha Maju Malaysia. Kedua agensi ini begitu mengambil berat tentang perniagaan yang sedang beliau usahakan.



Tiada ulasan: